Methodology
1. Key Word ‘Capital’
1-1 Group leaders invite participants to join.
1-2 Each participant collects images and sounds through regular filming.
1-3 Each group leader is allowed to edit the material they receive.
1-4 Discussion between participants is possible but group leaders’ guidance to participants will ask them not to discuss their individual contribution to the task nor their own opinions of ‘capital’, so that participants can keep an independent point of view.
1-5 Group leaders help participants with technical problems.

2. Image
2-1 A single cut should not exceed 5 minutes.
2-2 A single cut should be continuous without interruption. It is ok to cut unwanted sequences at the very beginning or end.
2-3 The camera can move while shooting.
2-4 Post-processing of the collected images is not allowed.
2-5 The final result should be delivered in digital format. Images collected in other formats should be transferred into digital for submission. (The types of digital file for submission will be determined through discussion.)

3. Sound
3-1 Sound should be recorded at the time of filming.
3-2 Voiceover is not allowed. Simple conversation with the subjects is ok.
3-3 Sound must not be added in the post-production process.

4. Text and Subtitle
4-1 Shooting text is ok.
4-2 Text itself must not be added in the editing process.
4-3 Sound in local languages should be translated into English subtitles.

5. Found Footage
5-1 Applicable materials to be used as found footage include personal documentary images, home videos, public documents and more.
5-2 In collecting, the original length and condition of the material should be maintained.
5-3 In collecting, the minimum unit is one shot.

6. The Sharing of materials
6-1 The representative organizer creates a shareable web storage for the uploading of collected materials.
6-2 Each group leader regularly uploads collected materials.
6-3 The representative organizer and group leaders regularly and frequently monitor and discuss the working process.

7. Editing
7-1 The right to edit a final version belongs to the representative organizer and group leaders.
7-2 In editing a final version, selected materials from the collection should be used in full. No additional element is allowed.
7-3 In editing, some limited revision for technical reasons is allowed. For example, sound level.
7-4 The composition of a final screening version is decided by discussion.

8. Presentation
8-1 Screening takes place in the 2019 Asian Film and Video Art Forum.
8-2 The screening consists of three programs.
8-3 These three programs include short-films edited thematically.

9. Leaders and Participants
9-1 Each group leader manages and collects works by participants.
9-2 The leaders and participants can discuss the works in detail. However, it is the participant who decides the subject matter, filming formats, and more.
9-3 Each group leader has the right to edit the collected materials.
9-4 Each group leader writes a log of the workshop and records the working process.
9-5 The records will be published in a work log format.

10. Representative Organizer and Group Leaders
10-1 The representative organizer decides the framework of the whole program.
10-2 The representative organizer decides the format of the program through discussion with group leaders.

11. Details of Methodology
11-1 The details in methodology can be altered and improved through discussion between the representative organizer and group leaders.
방법론
1. 키워드 ‘자본’
1-1 참여단체의 대표는 참가자를 모집한다.
1-2 참가자들은 주기적으로 촬영을 진행하여 이미지와 소리를 수집한다.
1-3 편집권은 단체의 대표가 갖는다.
1-4 각 단체의 대표들은 참가자들이 키워드 ‘자본’에 대한 구체적인 대상이나 개인적인 생각을 이야기하지 않음으로써 독립적인 시각을 유지하게 한다.
1-5 참가자들 간의 토론은 가능하나 가급적이면 독립적으로 작업할 것을 권유한다.
1-6 참가자들의 기술적인 문제는 각 단체의 대표가 해결하도록 돕는다.

2. 이미지 촬영
2-1 한 컷의 길이제한은 5분 이내로 한다.
2-2 한 컷은 시간의 끊어짐이 없어야한다. 단 촬영자가 불필요하다고 생각하는 시작 부분과 끝 부분은 잘라낼 수 있다.
2-3 촬영시 카메라 움직임은 허용된다.
2-4 수집된 이미지는 사후적으로 가공하지 않는다.
2-5 디지털 매체로 한정한다. 다른 매체로 수집된 경우 디지털로 전환하여 제출한다. (제출하는 디지털 파일의 형식은 협의를 통해 결정한다.)

3. 소리
3-1 이미지와 동시녹음을 한다.
3-2 촬영자의 내레이션은 금지한다. 대상과의 간단한 대화 등은 허용된다.
3-3 사후적으로 소리를 더하는 것은 금지된다.

4. 텍스트, 자막
4-1 텍스트를 촬영하는 것은 가능하다.
4-2 편집 과정에서 텍스트를 첨가하지 않는다.
4-3 소리 중 현지어가 있는 경우 영어로 자막을 첨가한다.

5. 파운드 푸티지
5-1 개인 기록영상, 홈비디오, 공적자료 등이 대상이다.
5-2 수집은 원본의 길이와 상태를 유지한다.
5-3 수집은 쇼트 단위로 한다.

6. 자료의 공유
6-1 대표기획자는 자료 공유 웹하드를 만들어 수집된 자료들을 업로드할 수 있게 한다.
6-2 각 단체의 대표는 수집된 자료를 주기적으로 업로드한다.
6-3 대표기획자와 단체의 대표들은 작업의 과정을 수시로 점검하고 토론한다.

7. 편집
7-1 최종작업의 편집권은 대표기획자와 각 단체의 대표가 가진다.
7-2 편집시 수집된 이미지나 소리 중 선택된 소스의 원본 전체를 사용하여야 하며 다른 요소를 첨가하지 않는다.
7-3 편집시 기술적인 문제(소리의 높낮이 조정 등)에 대한 보정은 제한적으로 할 수 있다.
7-4 최종상영본의 구성은 논의를 통해 방법을 결정한다

8. 상영
8-1 2019 아시아 필름 앤 비디오아트 포럼에서 상영한다.
8-2 상영은 3개의 프로그램으로 구성된다.
8-3 3개의 프로그램은 각각 주제별로 편집된 단편들을 포함한다.

9. 단체의 대표와 참가자
9-1 단체의 대표는 참가자들의 작업을 관리하고 수집한다.
9-2 대표와 참가자들은 작업에 대해 충분히 토의를 할 수 있다. 그러나 작업의 대상, 촬영 방식 등은 참가자 본인이 결정한다.
9-3 대표는 수집된 자료의 편집권을 가진다.
9-4 대표는 워크숍의 과정일지를 작성하고 작업과정의 기록물을 남긴다.
9-5 기록물은 워크숍 작업일지 형태로 출판한다.

10. 대표기획자와 단체 대표
10-1 대표지획자는 전체 프로그램의 틀을 결정한다.
10-2 대표기획자는 각 단체의 대표와 토의하여 프로그램의 형식을 결정한다.

11. 세부 방법론
11-1 세부 방법론은 대표기획자와 각 단체 대표들이 협업하며 수정 보완해나간다.